Torsdag d. 8/10 kl. 19.30-21

OBS! Tilmelding, se nedenfor.

Pens. museumsinspektør Mogens Hansen fortæller om allierede bombe angreb på danske mål og mineudlægninger. Overflyvninger på vej mod bombemål i Tyskland tog til i løbet af krigen. Her kom det ofte til konfrontation med Luftwaffe i form af en tysk natjager. Her var mange tab på begge sider. Afslutningsvis skal der berettes om det planlagte angreb på Danmark d. 2. april 1945.
Foredraget arrangeres i samarbejde med Historisk Samfund for Ribe Amt.

Pris: 50 kr
Gratis for medlemmer af Lokalhistorisk Forening for Brammingegnen, Antikvarisk Selskab, Esbjerg og Omegns Museumsforening samt Historisk Samfund for Ribe Amt.
I pausen sælges kaffe og vand.

Man kan sikre sig en plads til foredraget ved at sende en mail til Søren Byskov på soby@sydvestjyskemuseer.dk eller sms til 29626484. Oplys dit navn samt antallet af ønskede pladser, og disse vil blive reserveret.
Såfremt antallet af reserverede pladser når 30, vil der komme svar tilbage om, at der er ”udsolgt”.